Haberde Bursa

Adjust’ın Yeni Raporu, Mobil Uygulama Büyümesinin 2021’in İlk Çeyreğinde %31 Arttığını Gösteriyor

20.05.2021

Adjust’ın Mobil Uygulama Trendleri Raporu oyun, e-ticaret ve fintech sektörlerindeki uygulama kurulumlarının önemli bir büyüme kaydettiğini gösteriyor.

Küresel uygulama pazarlaması analitiği platformu Adjust, her yıl yayınladığı Uygulama Trendleri Raporu 2021’i yayınladı. Rapor, mobil uygulama büyümesinin 2021’de global olarak hızlanmaya devam ettiğini gösteriyor. Uygulama kurulumları 2020’de tüm sektörlerde yıllık bazda %50 arttıktan sonra, 2021’in ilk çeyreğinde yıllık %31 artış gösterdi. Oturumlar ise 2020’deki %30’luk artışın ardından bu yıl %4.5 arttı. 

Adjust’ı kullanan en iyi 2000 uygulamayı temel alan ve oyun, e-ticaret ve fintech sektörlerinde takip edilen uygulamaların verilerinden yararlanan rapor kurulumlar, oturumlar, uygulama içerisinde geçirilen zaman, kullanıcı tutma ve reattribution’ların uzun vadeli küresel trendlerini analiz ediyor. Bu içgörüler, geliştiricilerin ve pazarlamacıların hedef kitlelerini ve uygulama ekonomisinin durumunu daha derinden anlamalarını sağlıyor.

“Dünyanın dört bir yanındaki insanlar günlük yaşamlarının birçok alanında mobil teknolojilerin yarattığı pozitif değişimi fark ettikçe, uygulama ekonomisi 2020’de hızlı bir büyüme yaşadı” diyor Adjust’ın Kurucu Ortağı ve CEO’su Paul H. Müller. “Mobil pazarlamacılar için yeni kullanıcılara ulaşma potansiyeli tüm zamanların en yüksek seviyesinde, ancak bu beraberinde gittikçe kızışan bir rekabet de getiriyor. 2021’in önemli bir kısmı geride kalmışken ve iOS 14 yeni bir çağ başlatırken, pazarlamayı otomasyonla geliştirmenin önemi ve kullanıcıların yolculukları boyunca uygulama içinde nasıl davranışlar gösterdiklerini anlamanın önemi her zamankinden daha belirgin.”

Diğer ana bulgulardan bazı noktalar:

Fintech uygulamaları, 2020’de tüm sektörlerdeki kurulumlarda bir önceki yıla göre en yüksek artışı (%51) gösterdi.
–  Kurulumlar, 2021’de 2020 ortalamasına göre %12 arttı. Bunda Robinhood, Acorns ve Gatsby gibi borsa uygulamalarının yüksek benimsenme oranlarının payı çok büyük.
–  Fintech uygulamalarının oturumları 2020’de yüksek bir büyüme kaydetti, bu da dijital bankacılık ve ödeme uygulamalarına doğru önemli bir geçişi temsil ediyor. Oturumlar yıllık bazda %85 arttı ve 2021’de şimdiden %35 artış gösteriyor.

Oyunlar 2020’de yeni zirveler gördü. Özellikle hyper casual oyunların kurulumları %43 arttı ve hyper casual dışı oyunlardaki artış %26.
–  Hyper casual olmayan oyunların oturumları 2020’de yıllık bazda %27 artarken, hyper casual oyunların oturumları %36 arttı.
–  2021’de hyper casual oyunların şu ana kadarki oturumları %21 azalsa da, ilk koronavirüs kapanması denklemden çıkarıldığında yıllık performans aşağı yukarı aynı kaldı. Şubat, Ocak’tan %47 daha yüksek performans gösterdi ve bu istikrarlı bir şekilde artıyor.

E-ticarette kurulumlarının büyümesi 2020’de %6 ile nispeten düşüktü, ancak yıl boyunca kararlı bir performans gösterdi.
–  Bununla birlikte oturumlar %44 artarak, alışverişi mobil cihazlarda yapmayı tercih edenlerin ne kadar yüksek bir etkileşime sahip olduğunu gösterdi.
–  2021, kurulumlarda ve oturumlarda hızlı bir başlangıç yaparak 2020 ortalamalarına göre sırasıyla %11 ve %14 artış gösterdi.
–  Sektörün en yüksek oturum kaydedilen haftaları 2021 Şubat sonu ile 2021 Mart’ının ilk haftaları arasında oldu ve yıllık bazda %23 arttı.

Mobil ekosistem iOS 14 ile her zamankinden daha rekabetçi hale geldikçe, stratejilerini verilere dayandıran UX odaklı uygulamalar çok daha iyi bir konumda olacak. Kullanıcıların uygulama içindeki davranışlarını, uygulamaya ne zaman ve neden geri geldiklerinin içgörüleriyle hareket eden mobil pazarlamacılar, son derece kişiselleştirilmiş ve güven oluşturan kampanyalarla kapsamlı stratejiler geliştirebilirler.

Metodoloji
Mobil Uygulama Trendleri Raporu 2021, verilerini Adjust’ın en iyi 2.000 uygulamasından ve Adjust tarafından izlenen tüm uygulamaların toplam veri setinden alıyor. Veriler, 1 Ocak 2019 ile 14 Mart 2021 arasında ISO 3166-1 standardına göre 45 ülke ve yaklaşık 250 ülke içeren iki kaynaktan geliyor.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

>